říjen

05.10.2018 13:25

Rozloučili s létem a nastoupil podzim. . Na zahradě jsme se věnovali podzimním pracem  – shrabování listí, sběr ořechů i jablek. Určovali jsme typické znaky pro podzim. V pracovních sešitech jsme skřítkům určovali dlouhou, krátkou a střední cestu, skřítky jsme vyhledávali i ve školce- určovali prostorové vztahy ( nahoře, dole, v, pod, za ).  Jak ve třídě , tak i na zahradě jsme si udělali překážkovou dráhu,  kterou  jsme se snažili co nejrychleji zdolat.

V dalších dnech se vše točilo kolem podzimu - děti si opakovaly znaky podzimu - věnovali jsme se počasí, oblečení, změnám v přírodě, zkracování dne, děti se naučily další říkanku Spolu jsme se potkali.. Pokud bylo počasí příznivější, shrabovali jsme listí na zahradě a sbírali spadaná jablíčka. Podzim už 
nevratně nastolil svou vládu. 

Na podzim se příroda krásně vybarví – i děti si vybarvovaly listy různými výtvarnými technikami. Obtisky barevných listů – jako odklad pro muchomůrky červené,   malý obrázek jak hrábě shrabují listí. Do listí se schoval ježek – obtisky dětských dlaní ,  zároveň se děti  seznámily s básničkou Ježek v zimě. Děti si křídou vybarvily jablíčka a některá vystřižená jablíček daly do beden, které si museli předtím složit a přilepit. Výtvarné práce se dětem moc povedly. Hotové výrobky a výkresy si můžete prohlédnout na našich výstavkách v šatně a nebo na rajčeti.cz.Jeden z týdnů byl věnován činností  - pouštění draků. Naučili jsme se básničku a papírovém draku - Draku, draku, Drakům starší děti v pracovních listech umísťovaly mašličky na ocas, určovaly směr letu ( vpravo, vlevo). Na barevné čtvrtky si nakreslily draka a nalepovaly mu lístečkové mašličky, práce se dětem velmi povedla. Podle podzimního obrázku jsme si vyprávěli příběh - počítali, určovali prostorové vztahy, vybarvovali podle zadání. Naučili jsme se novou hru "Na bublinu".

Konec měsíce byl velmi slavnostní. Slavili jsme 100 let od založení Československa. Na počest tohoto výročí jsme vysadili na zahradě školy lípu. Veké poděkoání patří mamince od Editky, která nám lípu opatřila.

Začali jsme také jezdit do solné.